Dag 5 - Sex sånger jag tycker om


1. Linkin Park – Numb
Även om jag för första gången hörde denna när jag var liten tycker jag fortfarande att den är lika mäktig och stärkande som när jag hörde den första gången. Lika grym nu som då.
2. 30 Seconds to Mars – Kings and Queens
Vet att jag rös när jag hörde denna första gången. Den är så otroligt mäktig och refrängen ger mig fortfarande rysningar. När refrängen går igång känns det som att jag får en sån jävla power.
3. The Script – The Man Who Can't Be Moved
Gammal men sjukt bra. Har svårt att tröttna på denna. Så mjuk på något sätt. Och för att inte tala om texten, så himla fin!
4. Petter – Längesen
Blir alltid lika tagen av den här låten. Finner inga ord. Petter är kärlek.
Du hade inte fastnat än inte fattat än, vilken kärlek som fanns att bara hämta hem. Breathtaking.

5. Bon Jovi – I'll Be There For You
Har sagt det förut och säger det igen; förmodligen en av världens bästa låtar! Texten, refrängen, allt! Bara lyssna på vad de sjunger. I’ll be there for you. These five words I swear to you. When you breathe I want to be the air for you.
6. Coldplay – Fix You
Även denna har hängt med länge, kommer aldrig dö ut. Denna är tamejfan helig!

Svårt att välja ut 6st låtar som jag tycker om när jag har massa som betyder så mycket för mig, så här får ni en extra låt:
Bonustrack: Hoobastank – The Reason
Denna har hängt med mig läänge och betyder fortfarande lika mycket för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0