Dag 1 - tio fakta om mig själv


  1. Jag ogillar mitt efternamn, tycker det är tråkigt och för vanligt. Stavelsen är kall och kantig enligt mig, svårt att förklara den känslan.
  2. Jag är för förändringar, men kan samtidigt ha svårt för dem. Det gäller att jag verkligen känner för det, annars kan jag lätt bli negativ te det.
  3. Mår bra av vissa rutiner, om de rubbas ibland blir jag lite ut balans.
  4. Hade jättedåligt självförtroende pga några leverfläckar jag hade i ansiktet förr, speciellt en på vänster sida av näsan. Var obekväm med att någon befann sig på min vänstra sida, satt helst på vänster sida i bussen vilket håller i sig än idag. Efter att jag tog bort fläckarna med laser för 1 och 1/2 år sedan känner jag mig mycket vackrare.
  5. Har haft problem med hyn sedan i fyran (har dock blivit bättre den sista tiden). De åren har resulterat i massvis av ärr i hela ansiktet. Har fortfarande komplex för dessa och jag trivs bäst när de är täckta. Ska spara ihop te en behandling för att reducera ärren längre fram.
  6. Trivs som singel, har svårt för att se mig i ett förhållande. Men tycker för det mesta om att höra/läsa om andra som har lyckliga förhållanden. Tror inte på att man ska leta upp den rätte, han dyker bara upp när det är menat att han ska. It's gonna happen when it's supposed to happen.
  7. Har svårt för att öppna mig för folk. När detta har hänt har jag blivit sviken, inte bra för min kamp om att bli mer öppen mot alla folk.
  8. Känner sjukt stor prestationsångest när det kommer te att prata. Känner av direkt hur människorna är och ställer skyhöga krav på mig själv om jag ska prata med någon person som är lite svår eller som jag är osäker på hur jag ska bete mig mot. Detta har blivit lite bättre sedan nästa punkt.
  9. I början av 2010 var jag med om obehagliga händelser/känslor flera gånger. Det eskalerade under sommarn och jag började gå hos psykolog. Det visade vara panikångestattacker och jag gick hos psykolog under resterande del av året. Det hjälpte mig otroligt mycket och jag har lärt mig sjukt mycket om mig själv i och med det. Kämpar fortfarande med dessa attacker, dock inträffar de inte lika ofta nu.
  10. Blir väldigt rörd och inspirerad av vissa ögonblick. Kan handla om att jag ser en plats jag går förbi varje dag från ett annat perspektiv. Det ögonblicket uppskattar jag verkligen och värdesätter högt. Ska sluta ta saker för givet och se det vackra i vardagen.


Kommentarer
Postat av: Johaaaannaa

my love <3

2011-03-08 @ 20:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0